רשות האכיפה והגבייה (הוצאה לפועל) פירסמה את הדוח השנתי שלה לשנת 2011. הדוח מפרט את עיקרי פעילותה במספר תחומים לרבות: חקיקה, כוח אדם, בקרה ופיקוח, טיוב מערך המחשוב וביצוע גבייה.
אנו בחרנו להתמקד במה שלהבנתנו מעניין יותר את הציבור וזהו תחום הגבייה. לפי הדוח השנתי עולה שהרשות פעלה וביצעה רפורמות בנושאים להלן:
הפניית תיקים רבים יותר להליך של תפיסת רכב.
התממשקות עם ביטוח לאומי וביצוע עיקולי משכורת.
מימוש כספים בעיקולי בנק בתיקים בהם לא שולם החוב לאחר הטלת העיקול.
ביצוע עיקולי צד ג' באמצעות תקשורת מחשבים מול קופות גמל, חברות ביטוח וחברות אשראי.
תוספת אפשרויות לביצוע עיקולים באמצעות תקשורת מחשבים לבנקים נוספים מעבר לקיימים.
ביצוע עיקולים על כספי אשראי בתיקים של חברות (בעבר לא בוצעו עיקולים מסוג זה).
פיתוח אפשרות לפריסת גבייה בתשלום מקוון בבנק הדואר, המאפשר לחייבים לשלם תוך עדכון מיידי של התיקים וההליכים במרכז.
בניית מסלול ייחודי לטיפול בחייבים להם מעל ל- 90 תיקי חוב תוך בחינת נכסיהם.
הפעלת עיכובי יציאה מן הארץ במספר תיקים (בעבר לא הופעלו).
הפעלת פקודות מאסר בתיקים פליליים של חייבים אשר נקבע להם חלף קנס ולא שילמו חובם.
פרסום תיקון חוק בעניין הטלת הגבלות על חייבי המרכז בדומה להגבלות שקימות בחוק ההוצאה לפועל : הגבלת רישיון נהיגה, דרכון, עיכוב יציאה מן הארץ ועוד.
החל תהליך צירוף גופים חדשים לתהליך גבייה באמצעות המרכז.
לדוגמא: חובות בגין הגנות ים המלח (משרד האוצר), חובות בגין עבירות על חוק מימון בחירות (משרד הפנים), עבירות על פיקוח יצוא בטחוני (משרד הביטחון), עבירות על חוק מכר דירות (משרד השיכון) , עבירות מנהליות (ביטוח לאומי), הרשות לניירות ערך, משרד הבריאות ועוד.
מוקד שירות ומידע
מוקד השירות והגבייה של רשות האכיפה והגבייה הוקם ביולי 2010 ומופעל על ידי חברת ביפר וממוקם ברמת גן. במוקד עובדים כ- 100 מוקדנים, 5 צוותי ניהול ו-5 אחראי משמרת.
המוקד נותן מענה לזוכים וחייבים בהוצאה לפועל ולחייבים במרכז לגביית קנסות.
כ- 8,000 פונים מידי יום למוקד ומקבלים שירות ומידע בשפות: עברית, ערבית, אמהרית ורוסית.